Jednoczesne budowanie mięśni i spalanie tłuszczu – podsumowanie video

W poniższym video został poruszony kolejny ciekawy temat gdzie odpowiedź nie jest do końca oczywista. Poniżej znajdziecie podsumowanie video.

Wnioski:

  • w tym samym czasie nie jesteśmy w stanie spalać tkanki tłuszczowej i budować mięśniowej,
  • przy budowaniu mięśni należy mieć dodatni bilans kaloryczny, przy spalaniu tłuszczowej ujemny,
  • nie jest tak że albo zyskujemy mięśnie albo spalamy tłuszcz, jedna i druga tkanka są połączone a proporcje od nich zależą od naszego treningu i diety,
  • czas budowania mięśni i spalania tkanki jest sprawą bardzo indywidualną,
  • przedziały czasowe pomiędzy dwoma formami treningu mogą być takie krótkie, np. 10 dni,
  • ilość białka w diecie zwykle zostają na tym samym poziomie niezależnie od diety,
  • najczęściej warto operować węglami operując bilansem kalorycznym,
  • w okresie budowania masy mięśniowej: więcej powtórzeń, długie przerwy, mniej kardio,
  • redukcja: wysiłki z dużym długiem tlenowy, duże obciążenia, mało powtórzeń, minimalne czasy między seriami, treningi interwałowe,
  • to nie jest dobra metoda dla osób z poziomem tkanki tłuszczowej wyższej niż 15%